Wednesday, August 18, 2010

Laksamana Sunan @ Saifudin.. 'bagaikan puteri'

salam semua..

mama sangat terkesan dgn sepotong doa 'Laksamana Sunan@ Saifudin'(Bagaikan Puteri-RAM) yang begitu menusuk kalbu hati sanubari,lafaz yang dizahirkan dengan sesungguh hati. ayat yang begitu indah tersusun yang terlalu takut..takut kepada ALLAH

'Ya ALLAH, aku berlindung kepada-MU dari siksa api neraka jahanam. Aku berlindung kepada-MU dari fitnah dajal yang pembohong. Aku berlindung kepada-MU dari fitnah hidup dan fitnah mati. Aku berlindung kepada-MU dari banyaknya dosa dan hutang. Aku berlindung kepada-MU dari kejelikan fitnah fakir. Aku berlindung kepada-MU dari kejelikan pendengaran, penglihatan, lisan, sentuhan dan hatiku. Aku berlindung kepada-MU dari dikembalikan kepada umur yang terlalu tua. Aku berllindung kepada-MU dari mati dalam keadaan engkar kepada agama-MU'

renung2 kan...dan selamat beramal..

2 comments:

alepponaim said...

thanks mama..sbb mengingatkan naim

Hati said...

ye..kita insan biasa perlu saling ingat-mengingat..