Saturday, January 23, 2010

diary mama 23.1.10 sabtu

salam

hari ini berita sedih utk seluruh rakyat negeri johor..berita kemangkatan sultan johor..usia 77 tahun.  tengku ibrahim ismail telah di lantik menggantikan ayahandanya..menjadi sultan ke 5 bagi negeri johor..hm nampak anaknya tengku ismail ibrahim yang sama2 belajar dgn adik bongsu mama abd hanan..nampak begitu sedih dia..ye lah cucu kesayangan sultan...mengalir je air mata dia..dan dia lah juga yang begitu berhempas pulas di pusara nendanya di liang lahad sehingga selesai acara pengebumian..al fatihah, semoga roh sultan johor di tempatkan di kalangan orang2 yg soleh..amin ya rabbal alamin..

syukur juga kepada ALLAH kerana mama memang dah takde mood nak p mesyuarat hari ini, ada kokurikulum juga hari ini. tak tau la mama rasa sakit hati je pd seseorang..astargfirullah..hasbiallah..!! mama dah pun tulis di buku panggilan mesyuarat tu tak dapat hadir, masalah peribadi.. alih2 dapat pulak cuti khas ni..rasa syukur lah :) tak yah p sekolah..hehe akmal pun mama soh tido balik lepas subuh tadi..hmm

pastu papa dapat msj dari kak siti dan ani, dorang kata nak datang tolong mama kemas stor..alhamdulillah..syukran2..rasa terhutang budi betul la di hati ini.. pukul 9.30 pagi dua sahabat ni dah sampai..terus basuh beranda di belakang dan kemas semua barang2 dlm stor tu..ada beberapa barang yang mama bagi hadiah kepada mereka berdua ni..dpd di buang baik beri kepada yang memerlukan yek..

hilang rasa marah mama kpd seseorang tu..terubat hati ini bila tgk semua bahagian rumah dah bersih betul, cukup puas hati..longkang2 keliling rumah semua dah di bersihkan oleh 2 sahabat ni termasuk bantuan dari azri dan akmal..

alhamdulillah, barakallah  ..!! azri telah masak air dan buat teh susu yang begitu lazat berkrim..ada umphh..!! tak lupa juga jemput2 bawang azri yang lembut tp besar mcm penumbuk stonecool tu..hehe  emm..makan 3 biji dah kenyang betul..siap sendawa..ahaks, ups..tu la azri kata makan sampai kenyang baru puas hati.. kaksiti dan ani serta anak2 punya la puji azri buat teh dan jemput2 tu..hai boleh la..makcik siti jahit kan seluar abangcik yek..!! hehe ada udang di sebalik batu rupanya..nak minta jahit kan seluar ...ooo !! haha..

esok hari rehat mama..yani  pun nak balik utm, semoga beres semua urusannya..em, esok mama nak buat laksa nyonya dan piza..insyaALLAH kalo tak malas.

malam ni nak tulis kad jemputan kepada semua kawan2 mama dan papa..minggu depan semua kad harus diedarkan kepada kalian semua..insyaALLAH..

JEMPUT DATANG YE ..

No comments: