Thursday, January 21, 2010

memang berbaloi..alahai..

salam,

hari ni rabu 20.1 2010..cuaca sangat panas dan menyengat sungguh teriknya mentari. alhamdulilah kepada ALLAH yang mencerahkan cuaca dan memberi angin bayu yang menyegarkan..hani buat hal sakit perut pulak sebab tandas berbau..jadi alasan tak nak p sekolah agama. mama beri izin hani guna tandas guru..wah dasyatnya anak murid pinjam tandas guru la..anak mama la tu..hmm, ada2 ..aje..dulu, akmal tak leh masuk tandas sebab takde tandas duduk ha..hari ni hani pulak takleh buang air sebab tandas berbau..alahai anak2 mama, macam2 la..

hajat hati, hari ni nak p klinik. sakit kepala dari pagi sampai balik sekolah tak hilang la..emm sampai rumah pasang kipas dok dpn tv terus tertido sampai kol 2.30 ptg..bangun tido makan nasi dan minum jus jambu rasa segar dan bertenaga pulak. papa amek hani dari sekolah agama , terus mama ajak papa buat urusan persiapan kenduri puteri mama.

first sekali p kedai barangan plastik jalan parit masjid, beli barang keperluan..dah penuh keta. part yang paling penting jumpa hj ripin. buat pesanan barang2 keperluan memasak dari list yang tok latip dah buat..mama pilih beras basmathi maharani monghul dgn harga yang berpatutan..alhamdulilah segalanya mudah dan tiada sebarang halangan..insyaALLAH fatah akan hantar semua barangan tersebut pada 7.2.2010 ni..oh mama terlupa nak pesan pulut hitam 8 kg la...em esok kena cal fatah masuk dlm list dia tu..

balik rumah hantar barang2 dari kedai plastik, keluar semula p rumah hj rahmat pulak sebab nak tempah rempah baryani dan rempah dalca..insyaALLAH akan disiapkan dan boleh diambil pada 11.2.2010 nanti.
tak lupa bagi kad jemputan kepada hj rahmat sekeluarga..

emm..papa ajak mama p spg renggam nak amek nanas..rasa jauh sgt la..nape papa taknak amek kat area permas je ek..kawan mama ada kat sana..dekat je dan badan pun tak penat. takpe la sebab pelajar papa yang ada ladang nanas tu dan papa pun dah terima offer dari dia..taknak la nanti ada yang terusik hati pulak..em, mama minta tempoh untuk amek nanas tu pada 11.2.2010 je la..adoi penatnya pada 11.2.2010 tu nanti..

mama rasa bertuah sesangat sebab punya ramai kawan yang sangat2 baik hati dan sudi menghulur bantuan tenaga..itu la yang buat mama rasa terhutang budi la pulak..ini lah realiti masyarakat kampong yang masih memiliki nilai murni dan hubungan yang erat sesama insan..orang kata ikatan ukhwah yang kuat..

ye la kan..mama ni mana ada mak sedara atau pak sedara sebelah mak..sebelah ayah pun ada la 3 kerat..huhu bila nak kawinkan anak baru ingat mama ni dah takde sedara mara la..yela diorang semua dah kembali ke rahmatullah..harap adik2 mama je la nanti...hmm tak leh lari la dorang tu..hehe

papa pulak, keluarga semua bersepah seluruh semenanjung..alahai rasa melampau la kalo nak minta tolong tenaga ek..jadi tetamu je la..tu pun takpe asal boleh meriahkan majlis pun dah cukup mama bersyukur kepada ALLAH..semoga semua family papa sihat dan dpat hadir pada hari majlis walimah yani nanti..

eh takpe2..jiran sekampong yang baik lagi erat ni la yang membawa berkat..tupun yang mama papa betul2 percaya la..orang2 yang mama dan papa berurusan pun adalah orang2 yang sentiasa menjaga solatnya..alhamdulillah, semoga majlis ni nanti di dalam barkah ALLAH. insya ALLAH....

harap semua doakan yek agar majlis mama ni nanti berjalan dengan meriah dan segalanya lancar..insyaALLAH. doakan jugak agar kebahagiaan pengantin berkekalan sepanjang hayat..

insyaALLAH..

No comments: