Tuesday, July 17, 2012

crochet baby booties N hats

salam semua..

sekarang ni saya sedang sibuk mengait sarung kaki baby newborn untuk buah hati yang bakal lahir menjelang hari raya nanti..itu laa ole-ole untuk orang baru dalam keluarga saya..tak sabarnya menanti kelahirannya..sungguh teruja..!! sambut hari raya dengan orang baru..alahai..

hmm..

dah siap sepasang baby booties high boot..ceh,ceh,cehh..ala-ala kasut warrior gitu..mcm kasut main sepak takraw datuk dia dulu2.. :D hehe 

kini..

setiap ada waktu free je, saya akan layari youtube sambil memegang sebatang jarum kait bersama sebuku benang bulu untuk mengikuti corchet free patern by teresa..sungguh teruja untuk baby coming soon ni...tak lupa juga buat si abang..akan saya buatkan juga untuk dia sepasang cowboy booties...hmm, sayang sangat pada si mucuk tu..

buat masa ni..

biar la rahsia dulu ye..bagaimana rupa baby booties yang saya dah siapkan tu..n bagaimana pula rupa cowboy booties buat si abang mucuk tu..biar la rahsia..n surprise!! bila mereka balik nanti..

untuk buah hati berdua ni..saya sanggup mencari di mana jarum kait saya ni (dah lama tak mengait laa) hingga jumpa. terkais-kais di celah-celah almari baju, laci almari, rak buku..sampai bersepah bilik saya ni.. hai, dasyat sungguh penangan perasaan buat buah hati ni ek.. tu laa dia..suami saya pun tolong belikan jarum kait siap dengan benang bulunya sekali..alahai..sayang betul la pada awak ni en.suami..belum saya suruh, awak dah belikan ye..(sebenarnya, dia dah btau, takyah cari..beli baru je senang.. :D hehe.. tak le bersepah kan..)

hari ni..saya nak belajar buat baby puff pulak buat si kecil ni..buat  si abang, akan saya fikirkan apa yang sesuai..anak bongsu saya sudah menempah sepasang crochet slippers nak pakai dalam bilik..

bila semua hasil tangan ni siap..saya akan pamerkan ye.. tunggu la hasilnya..



No comments: