Wednesday, January 6, 2010

coretan mama 6.1.10 rabu

Assalamualaikum semua..

 Alhamdulillah..insyaALLAH, perasaan dan mental mama dah semakin ok hari ni. dah 3 hari ayahanda mama kembali ke rahmatullah.(4.1.2010) .kepadaNYA kita datang kepadaNYA kita kembali..semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh..InsyaALLAH...

Dalam masa mama bersedih ni..puteri mama tetap membawa kad jemputan ke rumah ibu saudara mama di mana mama dan adik2 mama berkumpul mengadu dan bertukar cerita..jadi cerita kad jemputan ni dah menukarkan suasana sedih menjadi agak ceria sikit dan melonggarkan ketegangan. Agak kejutan juga kerana semua tak sangka anak perempuan mama yang pemalu yang penuh dengan adab sopan ni.. yang macam budak umur 15 tahun ni dah nak kawin..!! Ye ke..!!

Yang menariknya..kad jemputan adalah tulisan tangan dari puteri mama sendiri ni..tulisan cantik, kemas sekali. Puashati adik2 mama dan semua para sepupu mama ..:) pandai mengubah suasana sedih jadi ceria..hmm tak la stress .mama pun dah semakin tenang dan menerima kesedihan ini dengan hati yang redha.

Okey..skrg mama akan beri resepi feveret mama..himpunan kuih talam..mama belajar dari sedap corner ni..jadi mesti cuba ye, mama gerenti memang sedap. kalo menantu mama makan(tu pun kalo puteri mama ni nak buat la)sure mama lalu belakang dia tak nampak punya lah..

* Sayang..mesti cuba tau.!!.hmm, pi dapur cuba resepi mama ni..

No comments: