Friday, January 8, 2010

persediaan majlis kawin

Assalamualaikum..

Setakat hari ni..dah siap beberapa perkara utama. Apa yang utama tu ye..? haha tentu la borang2 untuk nikah dan mencari tok kadi. 

Alhandulillah..bakal menantu dan puteri mama ni sememangnya anak2 yang baik dan mendengar kata..borang2 yang perlu disiapkan awal telah mereka buat..jadi pada hari rabu 6hb jan 2010 lalu anak dara mama telah pergi ke pejabat agama pontian untuk menjalani temubual..hai  maklumlah orang johor kene la temubual ni..orang kata kene soal2 sikit la bab2 agama ni..alahai nak kawin la kata kan..emm soalan kacang je tp kalo tak sekolah gama tak leh jawab jugak tu..eiyy malunye

Pastu..petang semalam pulak mama dan papa pergi ke rumah tok kadi untuk buat appointmen tetap tarikh dan masa untuk nikah. Hmm..cukup puashati la.  alhamdulillah..InsyaALLAH segalanya seperti yang diharapkan.tok kadi tu pun memang free time yang mama nak..mudahnya urusan dan tiada halangan. Orang yang mama papa rancang untuk jadi saksi akad juga disyorkan oleh tok kadi orang yang sama..ohh alhamdulillah..barakallah. Rupanya tok kadi ni pun memilih orang yang menjaga solatnya, yang afdhal menjadi saksi akad nikah. Orang ni bukan orang lain pak sedara mama la..

Emm..pagi tadi pulak, mama dapat call  tentang lembu yang nak dibuat hidangan kepada para tetamu..Alhamdulillah, bapa kepada pelajar papa ni ada ternak lembu.hmm..dia bagi papa harga offer pulak.Hai..tak kan nak tolak..Apa2 pun..segalanya adalah sederhana saja..tak de la berlebihan.InsyaALLAH. Majlis orang kampung je, yang penting meraikan tetamu dalam suasana yang meriah dan ikhlas.

Okey..hari ni, mama nak bagi resepi lauk lah pulak..emm yani, air tangan yani mesti sedap jugak ye..haa cooking with love ya :)

No comments: