Saturday, February 20, 2010

Diary mama 20 .2.10 sabtu

ALHAMDULILLAH...YA ALLAH..BARAKALLAH..AMIN

Syukur, alhamdulillah kepada ALLAH yang menentukan kada' dan qadar sekalian alam.. Barakallah..InsyaALLAH.. anak dan menantu mama akan berbahagia dan serasi menjalani kehidupan bersama selagi hayat di kandung badan..di syurga dunia hingga ke syurga akhirat.

Hari ini..mama masih cuti lagi.. nampaknya mama lah yang paling lama bercuti..kalahkan pengantin yang dah pun mula bertugas..hai apa nak buat ..mak pengantin memang macam tu..tanya la pada sape2 yang dah rasa jadi mak pengantin..semua perkara nak betul2 sempurna sebelum.., semasa dan selepas majlis.. ni kira nak bereskan perkara2 selepas majlis la ni..hmmm...alhamdulillah, banyak perkara sempurna di mata dan di hati mama..alhamdulillah syukur mama panjatkan kepada ALLAH.

mama ni sebenarnya hanya pandai order  je..semua anak2 yang kene buat..hehe. sape lagi kalau tak akmal dan azri..tu la dua orang buah hati yang kudratnya mama boleh perah..hmm..no komen ek..

pagi2 tadi azri dah buang semua sampah sarap dan kutip semua barang2 yang bersepah di luar rumah..haa..sekarang kaklong pulak punya tugas kene kemas barang2 tu..eh..mama dengar kaklong tengah menumis sesuatu tu..oohh..!! dia memasak kot..!! urmp, bagus..bagus..!! kene praktis nanti suami balik keje dia dah siap memasak ek..:) eh..mama pulak buat apa ni..?? haha  saja2 rilek.. akmal pulak, papa dah hantar dia p tg piai..berehat dan santai2 melepaskan segala penat lelah setelah tenaganya diperah..sambil memancing di chalet pak noh..alahai anak bujang mama tu..sikit2 nak kene upah la..2hr 2mlm pulak tu..em takpe la..

sesungguhnya..ALLAH  maha pengasih lagi maha penyayang..

dengan rasa syukur yang tidak terhingga mama panjatkan..rasa bahagia tak terucap dek kata2..semuanya indah dan damai bila majlis berjalan dengan sungguh lancar dan teratur..tiada sebarang halangan dan gangguan yang tidak di ingini berlaku..sesungguhnya mama hanya pandai merancang namun ALLAH jua yang menentukan dan memakbulkan..AMIN ya rabbal alamin..alhamdulillah..

rasa bahagia yang tak tergambar bila semua para tetamu mengukir senyum manis dan mengucapkan doa2 indah buat pasangan mempelai..juga apabila family sebelah anak menantu sudi menginap di rumah hj arshad dan pangapit lelaki juga sudi menginap di rumah pak rosli..alahai rasa begitu terharu bila mereka semua sudi tinggal di teratak penginapan yang tak seberapa yang mama sediakan..terima kasih kalian semua ye..sori rumah kampung je dan tak de aircond..em, ada nyamuk tak..?? so sori ye. 

namun mama dan papa serta keluarga yang lain hanya manusia biasa yang punya banyak kelemahan dan kekurangan..segala kelemahan dan kekurangan tersebut adalah milik kami sekeluarga hanya ALLAH jua yang mempunyai segala kebaikan dan kelebihan..andai ada yang terusik hati..mohon kemaafaan dari mama sekeluarga..terutama kepada ibu bapa dan seluruh keluarga yang datang dari keluarga menantu mama..

kepada pengapit pengantin lelaki yang kacak dan hensem tu..(en rozaini) serta sahabatnya (en hamdan) yang telah berpeluh2 mengendalikan 'tol' nakal anak2 dan adik2 mama..huh ..!! kesian sungguh mama tengok dahi en rozaini memercik peluh dan basah baju melayan telatah nakal 'tol'..tentu pengalaman indah buat en rozaini yek..em, mama mohon maaf ye..encik rozaini.. dan kepada pengapit pengantin perempuan yang manis dan lemah lembut tu..( cikgu naimah).. mama nak ucapkan berbaanyaak terima kasih and thousand appologise jika ada terkasar bahasa atau gurau senda mama yang mengusik hati kalian ye... hmm, jika ada masa terluang jemput la datang ke rumah mama..boleh mama belanja makan kat MANDELA..jika kalian tersesat di johor, rumah mama sentiasa terbuka buat kalian ye..jemput la datang ke rumah..

akhir sekali, buat adik2 mama ( ngah, enab dan jep, joe dan ina, akak dan rahmat, wati dan rahman, wan dan su, hanan dan fahi ) yang begitu bertungkus lumus menjaya kan majlis ini,yang tak berkira tenaga dan kewangan..hanya ALLAH yang membalasnya..jasamu ku kenang hingga akhir hayat..tak lupa best friend mama ( kak siti dan ani) korang la tulang belakang ku..

kepada wedding planner mama, cg amril..jutaan terima kasih di ucapkan..harga rahsia ek..hehe  :) org lain tak leh tau memang spesial utk mama..begitu juga kepada nor akmal yang telah menyolek mempelai dengan begitu sabar, juga berjuta terima kasih mama ucapkan..hmm alahai..apa taknya, kalo mak andam lain habislah mekap dorang sebab yani asyik mengalir air mata aje..sedih sangat dan terharu gitu dah nak menjadi isteri..
juga kepada cg rasidi yang sudi menjadi fotografer..mama bagi masa 2 minggu siapkan keje tu ea..

begitu juga  kepada seluruh adik2 papa serta keluarga dari kelantan yang sudi menghadirkan diri..hambo ucapkan jutaan terima kasih deh..bakpo nyo balik cepat sangat, hurmm masih terasa hangatnya pelukan kalian semua..eh,eh..sape yang amek gambo..?? che jah ke mek nor ahh..?? kak ton  nak jugak la..

kepada semua..segala kerjasama kalian sangat2 mama sanjung tinggi.. hanya ucapan terima kasih tak terhingga dari mama buat kalian..semoga ALLAH melimpahkan barkahNYA.. Insya ALLAH, barakallah.. amin ya rabbal alamin..

kepada jani dan yani..semoga ALLAH tumbuh-suburkan perasaan cinta, kasih sayang dan rindu di hati kalian berdua dan semoga bahagia menjadi milik abadi kalian hingga akhir hayat....doa mama sentiasa mengiringi perjalanan hidup kalian berdua...insyaALLAH..

1 comment:

Hati said...

papa takde komen..semua ok je..alhamdulillah barakallah