Saturday, November 19, 2011

TERASA HATI..!!

Salam semua..

'Dia' dah buat saya terasa hati..

Benar-benar terasa di hati saya..
Sampai hati betul 'dia' mempergunakan 'kami' di zon kukup dan zon pekan nanas ni..

Kalau 'dia' memang benar-benar cuma nak beri anugerah segala kecemerlangan hanya kepada zon benut dan zon bandar sahaja..tak perlu lah wajibkan kehadiran 'kami' dari zon kukup dan zon pekan nanas ni..

saya rasa macam tertipu dan terpedaya dengan gaya orang politik ni..
Ada ke kami ni para guru2 besar dan penolong2 kanan ni boleh di politik kan..??
di minta hadir dan memenuhkan dewan Jubli Intan datang hanya untuk menjadi penonton sahaja..?? siap dengan paluan kompang, pertunjukan silat meraikan kedatangan 'dia' dan 'lagi sorang' tu..siap dengan para media wartawan dan wakil TV lagi..
hanya untuk mendengar ucapan bongkak 'dia' kononnya sangat prihatin la sangat pada kami di sekolah2 luar bandar yang macam dipinggirkan ni tapi nampaknya 'dia' yang nak tunjukkan segala bapak keangkuhan 'dia' je di mata 'kami'
saya sangat kecil hati ni..macam bodoh je saya datang..!! huh..!! benci dan marah serta rasa tertipu yang teramat sangat ni...!!!

lebih baik saya basuh baju2 yang bertimbun di rumah..!! dah la hari sabtu, hari tak bekerja, hari pertama cuti sekolah lagi..kena tinggal anak dara bongsu sorang2 kat rumah..betapa hati saya merasa sangat bimbang tinggalkan si bongsu di dalam rumah yang saya kunci malah grill pun saya mangga sekali..hmm..

Lain kali kalau muka 'dia' minta 'kami' datang lagi untuk apa aje acara yang berkaitan walaupun atas nama tiket pendidikan atau perguruan..saya tak akan hadir..muktamat..sekali saya rasa sangat tertipu dan terpedaya, saya dah tak percaya dengan 'dia' terus..!! dah rasa macam.. ah, tak leh cakap dah..

Astargfirullah..MasyaALLAH..

Ampunkan saya..saya rasa sangat marah ni..tapi tak terluah kepada sesiapa..
Semoga Allah ampunkan saya kerana menyimpan rasa marah kepada 'dia' dan semoga Allah jua akan ampunkan dan sedarkan 'dia' yang telah mempergunakan 'kami' demi kepentingan diri 'dia' sendiri..semoga Allah menutup segala kelemahan kita semua..InsyaALLAH..Allah Maha Pengampun kepada setiap manusia yang bertaubat..

Semoga hati saya cepat sejuk..
alahai..
merajuk..??
hmm..pujuk la sendiri ek.. :D hehe

No comments: